TIEDOTE: JHL:n lakon vaikutukset Kaarean palveluihin

26.11.2019
Kaarean logo uutissivulle

Päivitetty 28.11.2019 klo 16.20  siivouspalvelun lakkorajoja

Julkisten ja hyvinvointialojen ammattiliitto JHL on 26.11.2019 ilmoittanut aloittavansa lakon mielenilmauksena Arkean päätökselle siirtyä käyttämään kiinteistönhoito-, siivous-, ja ruokapalvelualoilla yleisesti käytettyjä työehtosopimuksia. Kaarean kohdalla kyseessä on tukilakko ja Kaarea ei ole osapuolena työehtosopimuksen muutokseen liittyvässä kiistassa. JHL:n lakko alkaa keskiviikkona 27.11. klo 00.00 ja kestää perjantaihin 29.11.2019 klo 24.00. Lakko on laiton ja vaikuttaa merkittävästi Kaarean palveluihin.

Siivouspalvelut:

Lakko vaikuttaa olennaisesti siivouksen palvelutuotantoon. Turun kaupunginsairaalan alueen potilashuoneiden, poliklinikoiden, terveysasemien ja kosketuspintojen, sekä vanhuspalveluyksiköiden siivous on rajattu lakon ulkopuolelle. Kaikissa muissa Kaarean siivouskohteissa siivous toteutetaan saatavilla olevan henkilöresurssin puitteissa. Lakon jälkeen siivouspalvelut jatkuvat palvelusopimuksen mukaisesti.

Kunnossapitopalvelut:

Kaarea Kunnossapito palveluista lakon ulkopuolelle on rajattu LVI-päivystys. Lakon aikana päivystys huolehtii vahinkojen rajaamisesta ja mahdollisista hätäkorjauksista. Lakon aikana suorittamatta jääneet kunnossapidon tehtävät suoritetaan lähtökohtaisesti heti lakon päätyttyä.

Ruokapalvelut:

Kaarea huolehtii lakon aikana Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin potilasruokailusta, sekä vanhuspalvelun hoiva- ja kotipalveluaterioista kaikissa Kaarean ruokapalveluyksiköissä.

Kaikki Kaarean henkilöstöravintolat ja kahvilat ovat suljettuna lakon aikana. Pyydämme henkilöstöravintoloidemme asiakkaita varautumaan omilla eväillä lakon aikana.

Auran kunnan peruskoulussa ja päiväkodeissa tarjoamme koululaisille lounasta muunnellulla ruokalistalla. Paraisten kaupungissa päivähoitoyksiköissä tarjoilemme muunnellulla ruokalistalla kaikki ateriat sisältäen lämpimän lounaan. Kouluissa lounastarjoilu on myös muunnellulla listalla joko lämpimänä ateriana tai eväinä riippuen alueesta. Koulujen iltapäivätoiminnan välipalat ovat tarjolla, mutta ruokalistassa voi esiintyä poikkeuksia. Niin Aurassa kuin Paraisilla erityisruokavaliot huomioidaan lakonkin aikana.

Päivitämme ajankohtaista tietoa osoitteeseen www.kaarea.fi ja tiedotamme asiasta lisää sitä mukaa kun saamme uutta tietoa.

Lisätiedot: toimitusjohtaja Tuija Rompasaari-Salmi, 040 591 0929